مدیران مسئول شرق آنلاین و اعتماد مجرم شناخته شدند-راهبرد معاصر

مدیران مسئول شرق آنلاین و اعتماد مجرم شناخته شدند

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیرمسئول شرق آنلاین و اعتماد را به اتفاق آراء مجرم، اما مدیرمسئول شرق را مستحق تخفیف دانستند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۱۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ اکبر نصراللهی روز دوشنبه اظهار داشت: اتهام‌های مهدی رحمانیان مدیرمسئول شرق، «نشر اکاذیب» موضوع شکایت عبدالله عبدی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران موضوع گزارش ۱۸ تیر ۱۴۰۲ درمورد «ابربدهکار بانکی» است.

وی ادامه داد: وکیل عبدالله عبدی، دریافت ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات دولتی شرکت پتروشیمی امیرآباد را کذب و خلاف واقع دانست و گفت که موکل وی مالک کارخانه فولاد البرز ایرانیان است و وام دریافتی ۵۸ میلیون یورو بوده که کامل آن را پرداخت کرده و تصرف اراضی میانکاله هم کذب است و عبدالله عبدی هیچگونه تصرف غیرقانونی نداشته و نامبرده در چارچوب قرارداد‌های جاری توسط سازمان امور طبیعی و بر اساس مصوبه دولت و تایید سازمان محیط زیست موفق به اخذ مجوز اجاره ملک برای اجرای طرح شده است.

نصراللهی افزود: مهدی رحمانیان مدیرمسئول شرق و وکیل وی باوجود ابلاغ قبلی در دادگاه حضور نداشتند، اما در دفاعیات مکتوب قبلی درج شده در پرونده تصریح شده است که منابع مطالب گزارش از خبرگزاری‌ها و اظهارات معاون حقوق عامه دادستان استان مازندران بوده است.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی اظهار داشت: در جلسه دادگاه امروز پرونده‌های دو شکایت از مدیرمسئول روزنامه «اعتماد» بررسی شد.

نصراللهی توضیح داد: در این پرونده‌ها بهروز بهزادی به «نشر مطالب خلاف واقع»، موضوع شکایت محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده و معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا متهم است. در خصوص شکایت محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده روزنامه اعتماد در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ مطلبی با عنوان «جبران یک میلیارد دلاری ناترازی حاصل از فساد از جیب مردم» منتشر کرده است و در مورد شکایت معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «بازار زنانه فروش‌ها کساد شد»، در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نوشته است: «.. روسری آدم، کمی عقب برود به آدم بگویند سه میلیون تومان کارت بکش.»

وی افزود: هیات منصفه بعد از شنیدن اظهارات وکلای شاکیان و وکیل متهم در هر دو شکایت، مدیرمسئول اعتماد را مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی گفت: رأی دادگاه رسیدگی در مورد پرونده اتهام‌های مدیر مسئول شرق آنلاین و مدیر مسئول اعتماد که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار